Dit is de voicemail van…..een gemiste opdracht!
Zoals de meeste lezers inmiddels weten kan je op onze website een bedrijfsscan bestellen. Deze bedrijfsscans doe ik zelf en één van de zaken waar ik keer op keer tegenaan loop is dat ondernemers slecht telefonisch bereikbaar zijn. Ondernemers laat je niet afschrikken door telefoonservice tarieven! Kies een telefoonservice zonder abonnement indien dat beter bij je bedrijf past!
Ondernemers maken een turbulente tijd mee en dat hebben we gemerkt! Vele aanvragen voor een bedrijfsscan waren het gevolg. Goede ondernemers zagen hun omzet dalen en order portefeuille teruglopen en grepen op tijd in. Jarenlang konden ze het werk niet aan, kwamen de klanten van mond tot mond reclame, wachtten potentiële klanten weken op een offerte en een website was niet echt nodig. Deze tijd is definitief voorbij het kleinste verschil kan uitmaken of jouw bedrijf of je concurrent de opdracht krijgt.
Eén van de zaken die toen minder belangrijk was lijkt nu één van de belangrijkste redenen te zijn dat er geen nieuwe opdrachten binnenstromen. De voicemail! Het moet echt heel frustrerend zijn dat wanneer er dan een klant telefonisch contact zoekt deze een voicemail krijgt. Wist u dat 74% van de potentiële klanten die een voicemail te horen krijgen in minder dan 10 minuten een concurrent de opdracht geeft een offerte te maken?
Tijdens de onderzoeken die ik doe hoor ik vaak dezelfde excuses. “Ik kan de telefoon niet tijdens mijn werk opnemen omdat ik stucadoor ben en vieze handen heb”, “Ik heb maar een eenmanszaak en wanneer ik in bespreking ben staat mijn telefoon uit” of “Ik werk met lawaai en hoor de telefoon niet wanneer ik aan het werk ben”.
SMOESJES! Sorry maar dit soort “problemen” zijn zeer eenvoudig te ondervangen middels een telefoonservice. Het is enkel de kunst om de meest geschikte telefoonservice te kiezen voor jouw situatie.
Telefoonservice
Er zijn vele telefoonservice bedrijven die zeer professioneel jouw inkomende gesprekken kunnen beantwoorden. Telefoonservice bedrijven hebben goede software zodat wanneer een klant belt de telefoniste een vooraf opgegeven belscript op het scherm heeft. De telefoniste neemt de telefoon keurig op met jouw bedrijfsnaam en zorgt dat alle vragen van de klant netjes beantwoord worden. Bij vele telefoonservice bedrijven kan je zelfs de meest gestelde vragen en antwoorden opgeven zodat de telefoniste op de meeste vragen een passend antwoord heeft. Maar daar blijft het niet bij. Een goede telefoonservice geeft de mogelijkheid afspraken voor je in te plannen, telefonische verkopers op afstand te houden en hebben een doorschakel dienst voor wanneer ze geen goed antwoord aan jouw klant kunnen geven. En wanneer het doorverbinden niet lukt zorgt de telefoonservice ervoor dat ze de contactgegevens van jouw klant noteren en deze binnen enkele seconden na het gesprek naar jou mailen of per SMS versturen al naar gelang waar jouw voorkeur naar uitgaat.
Telefoonservice kiezen
Een goede telefoonservice kiezen doe je niet enkel op basis van de tarieven, het is minstens zo belangrijk om te kijken naar alle mogelijkheden, openingstijden en gebruikersgemak. Ikzelf heb in het verleden regelmatig gebruik gemaakt van een telefoonservice enkel op de momenten dat ik in bespreking was. Ik kon mijn telefoon op dat moment doorschakelen naar het nummer van de telefoonservice en wanneer ik uit bespreking kwam hefte ik deze weer op.
Telefoonservice tarieven
Telefoonservice tarieven verschillen flink van prijs. Om de juiste telefoonservice te kiezen is het van belang eerst goed na te gaan hoe vaak je er gebruik van wil maken, op welke momenten en of je extra opties wenst zoals doorschakelen en gesprekken terug luisteren van jouw klant met de telefoniste. Pas wanneer je dat goed in kaart gebracht hebt kan je de juiste telefoonservice kiezen.
Telefoonservice zonder abonnement
Kan je moeilijk kiezen omdat je niet exact weet hoeveel gebruik je van een telefoonservice gaat maken? Kies dan een telefoonservice zonder abonnement. De gesprekskosten per inkomend telefoontje zijn dan wat hoger omdat het een telefoonservice zonder abonnement betreft maar uiteindelijk kan een ondernemer die slechts incidenteel gebruik maakt van een telefoonservice veel geld besparen. Wil je dat regelmatig volledige dagen de telefoon professioneel beantwoord wordt dan zou ik niet kiezen voor een telefoonservice zonder abonnement.
Of het nu gaat om een telefoonservice kiezen, telefoonservice tarieven of een telefoonservice zonder abonnement, met de online bedrijfsscan vertel ik je er alles over en zullen we een aantal telefoonservice bedrijven waar we goede ervaringen mee hebben een scherpe offerte laten neerleggen.
Anja Baanbreker
De telefoonservice die ik heb gebruikt zeer redelijke tarieven. Ik moet er direct bijvertellen dat wanneer de tarieven van deze telefoonservice hoger waren ik nog zou kiezen voor dit bedrijf daar ik door de telefoonservice geen opdrachten laat liggen. Ik denk dat het voor deze website wenselijk is om wat telefoonservice bedrijven te noemen (testen). Suc6 met de site ik lees veel artikelen met plezier en leer er veel van!
Gerard Dekker
Inderdaad Anja! Ik zou graag een lijst met telefoonservice mogelijkheden zien en dan het liefst zonder abonnement! Ik kan er maar een paar vinden en het zou fijn zijn wanneer ik door een informatieve site van tevoren weet of de telefoonservice goed is.